
"SÄ… dwie trwaÅ‚e rzeczy, które możemy dać w spadku naszym dzieciom: pierwsza to korzenie - druga to skrzydÅ‚a."
Hodding Carter, Jr.
„Kochanie, pamiÄ™taj, że rodzice zawsze majÄ… racjÄ™ i chcÄ… dla Ciebie, tego co najlepsze!”… Czy aby na pewno? To, co siÄ™ liczy dla nas, nie musi siÄ™ liczyć dla innych, nawet jeżeli jesteÅ›my sobie bliscy. Inni niekoniecznie kochajÄ… to samo co my, czy nienawidzÄ… tego, co my. Nasza prawda bywa dla nich kÅ‚amstwem.
​
CzÅ‚owiek stworzony jest do tego, by szukać prawdy, a nie by jÄ… posiadać. Mimo to, bliskie jest nam bÅ‚Ä…dzenie w ciemnoÅ›ciach w poszukiwaniu prawdy odczuwanej, lecz nieuchwytnej, gÅ‚Ä™bokie pragnienie oraz przeplatajÄ…ce siÄ™ ze sobÄ… okresy wiary i zwÄ…tpienia, które poprzedzajÄ… jasne i peÅ‚ne zrozumienie. Zrozumienie, które mówi, że gdy zamykajÄ… siÄ™ jedne drzwi do szczęścia, otwierajÄ… siÄ™ inne, ale my patrzymy na pierwsze drzwi tak dÅ‚ugo, że nie widzimy tych drugich. A wystarczy tylko raz zobaczyć piÄ™kno szczęścia na twarzy drugiej osoby - którÄ… jest nasze dziecko - aby wiadomym byÅ‚o, że dla czÅ‚owieka nie może być innego powoÅ‚ania, jak wzbudzanie tego Å›wiatÅ‚a na twarzach otaczajÄ…cych nas ludzi. Nie ważne ile sobie dajemy naszym dzieciom, maÅ‚o czy dużo… ważne czy to co dajemy, jest WIELKIE.
Co możesz zyskać poprzez sesje indywidualne:
-
Określenie co dla Ciebie oznacza bycie rodzicem.
-
Zrozumienie na czym polega relacja rodzic – dziecko i czym różni siÄ™ od innych relacji, które tworzysz.
-
ZwiÄ™kszenie Å›wiadomoÅ›ci swoich zasobów jako rodzica.
-
Budowanie umiejętność bycia z dzieckiem w ważnych dla niego sytuacjach.
-
Rozpoznanie emocji u dziecka i budowanie adekwatnych reakcji na nie.
-
Zwiększenie zrozumienia emocji jakich doświadczasz w kontakcie z dzieckiem.
-
Rozróżnianie emocji autentycznych i pasożytniczych (zastÄ™pczych).
-
Określenie najczęstszych strategii reagowania na sytuacje problemowe i wypracowanie nowych rozwiązań uwzgledniających ciebie, dziecko i otoczenie.
-
Zrozumienie znaków rozpoznania, które dajesz dziecku (znaki rozpoznania bezwarunkowe i warunkowe, pozytywne i negatywne).
